D&D pasikeis, kad apsigintų nuo kriptovaliutų ir kitų išnaudojimo formų
Vienas D&D bus paleistas su nauja licencijavimo sutartimi, kuri turės įtakos kūrėjams
Vedliai iš “Wizards of the Coast” 2023 m. pradžioje paskelbs naują licencijavimo sutartį kitai “Dungeons & Dragons” iteracijai, vadinamai “One D&D”. Ši nauja sistema apims tik rašytinę medžiagą, tačiau jos egzistavimas turės įtakos visų juostų kūrėjams, įskaitant autorius, nepriklausomus leidėjus, vaizdo įrašų prodiuserius ir tikras žaidimų trupes, bet jais neapsiribojant.
Pranešimas, paskelbtas tinklaraščio įraše gruodžio 21 d., Yra didelių metų kulnai alternatyvaus D&D turinio leidėjams, įskaitant daug uždirbančias sutelktinio finansavimo kampanijas ir net naują startuolį, bandantį sujungti esamą D&D turinį su kriptografine blokų grandinės technologija.
Pasak “Wizards”, naujoji licencijavimo sutartis vis dar rengiama ir turėtų būti pradėta 2023 m. pradžioje. Todėl praėjusios savaitės pranešimas yra pastanga sumažinti tiek žaidėjų, tiek kūrėjų susirūpinimą, kol teisininkai viską sutvarko antrame plane.
“Jūs visi mums svarbūs”, – sakė “Wizards” savo naujai įsigytoje skaitmeninėje platformoje “D&D Beyond”, žadėdama “užtikrinti skaidrumą, kaip D&D ir toliau rems trečiųjų šalių kūrėjus”.
Tačiau įraše, kuriame yra šiek tiek daugiau nei 700 žodžių, skausmingai trūksta detalių. Taigi išpakuokime, ką jis sako ir ko nesako apie D&D ateitį.
Šiuo metu “Wizards” palaiko ryšius su žaidimų turinio kūrėjais per sistemų informacinį dokumentą (SRD), kuris yra viešai licencijuotas pagal atvirąją žaidimų licenciją (OGL). Pagalvokite apie SRD kaip sutrumpintą didesnės 5-ojo leidimo D&D turinio bibliotekos versiją – didesnę nei jūsų pagrindiniame pradiniame rinkinyje, bet daug mažesnę nei tai, kas yra pagrindiniuose D&D taisyklių sąsiuviniuose, tokiuose kaip žaidėjo vadovas ir požemio meistro vadovas. Šis turinys, remiantis OGL nustatytomis sąlygomis, yra teisiškai prieinamas lošimų visuomenei kaip šaltinis, padedantis kurti naują turinį, suderinamą su D&D taisyklėmis.
Tačiau, pasak “Wizards”, OGL nėra pakankamai konkretus, kaip šiuo metu parašyta.
“OGL reikia atnaujinimo, kad būtų užtikrinta, jog jis ir toliau darys tai, ką turėjo daryti”, – sakė Wizardsas, kuris yra “leisti nepriklausomiems D&D bendruomenės kūrėjams kurti ir žaisti bei auginti žaidimą, kurį mes visi mėgstame – neleidžiant tokiems dalykams kaip trečiosios šalys kaldinti D&D NFT ir didelėms įmonėms išnaudoti mūsų intelektinę nuosavybę”.
SRD ir OGL šiuo metu yra beveik dešimtmečio senumo, sukurti rengiantis 5-ojo leidimo D&D pristatymui 2014 m. Nuo to laiko daug kas įvyko. “D&D” yra populiaresnis nei bet kada anksčiau, žinoma, iš dalies dėl to, kad atgimė susidomėjimas stalo vaidmenų žaidimu, kurį sukėlė tokios laidos kaip “Stranger Things” ir “Critical Role“. Tikrieji spektakliai išaugo iš keistumo į kelių milijonų dolerių vertės pramogų industrijos segmentą. Aukšto lygio projektai, pagrįsti 5-ojo leidimo D&D taisyklėmis, tokie kaip “Blizzard” vadovo Chriso Metzeno “Auroboros: gyvatės ritės”, pritraukia rimtų pinigų per sutelktinį finansavimą. Tuo tarpu startuolis, vadinamas “Gripnr”, ketina “sukurti 5e TTRPG grandinėje”, pritaikydamas kriptografinę blokų grandinės technologiją – kažkaip – D&D.
Atsižvelgiant į šį kraštovaizdį, galite lengvai įsivaizduoti “Hasbro” vadovą kažkur kampiniame biure, uždarantį duris, kad ištiktų panikos priepuolis. Šio tipo namuose užauginta konkurencija gali turėti didelį poveikį žiniasklaidos prekės ženklo ateičiai. Neieškokite daugiau nei pats Metzeno “Warcraft”, kuris beveik prieš 20 metų padėjo pagimdyti vaizdo žaidimų MOBA. Visame pasaulyje populiarus MOBA žanras, apimantis “League of Legends”, prasidėjo kaip “Warcraft 3” senovės modų gynyba – modas, kuris galiausiai išaugo už “Blizzard” kontrolės ribų ir tapo pagrindiniu konkurentu tokioms franšizėms kaip “Warcraft“, “Starcraft” ir “Diablo”.
Žvelgiant iš šios perspektyvos, “Wizards” pranešimas yra labai prasmingas. “Hasbro” turi apsisaugoti nuo potencialios konkurencijos, kylančios iš savo žaidėjų ir gerbėjų bendruomenės, ir tai reikš tam tikrus status quo pokyčius, ypač kai D&D pasitrauks į skaitmeninę ateitį.
Tačiau D&D yra natūraliai kūrybinis siekis. Tiek gerbėjai, tiek maži kūrėjai turi turėti prieigą prie kažko panašaus į sistemų informacinį dokumentą, kad ateityje augintų hobį. Todėl, sakė “Wizards”, atvirosios žaidimų licencijos pakeitimai bus taikomi tik “medžiagai, sukurtai naudoti [stalo vaidmenų žaidimuose] arba kaip jie”. Žinoma, tai natūraliai neįtraukia… gerai… pažodžiui visa kita.
“Kitų tipų turinys, pvz., vaizdo įrašai ir vaizdo žaidimai, yra įmanomas tik naudojant “Wizards of the Coast” gerbėjų turinio politiką arba pasirinktinį susitarimą su mumis”, – sakė “Wizards”. “Norėdami paaiškinti: be spausdintos laikmenos ir statinių elektroninių failų, OGL to neapima.”
Toliau “Wizards” nustato kai kuriuos pelno, gauto iš to su OGL susijusio turinio, etalonus. Kūrėjai, uždirbantys daugiau nei 50,000 XNUMX USD per metus iš su SRD susijusių projektų, turi pranešti apie šias pajamas tiesiogiai “Wizards of the Coast”. Vėliau visiems, uždirbantiems daugiau nei 750,000 XNUMX USD per metus, nuo 2024 m. pradės veikti nauja autorinių atlyginimų schema.
Ką tai reiškia tūkstančiams “YouTube” naudotojų, “Etsy” kūrėjų, 3D modeliuotojų ir mažų laiko faktinių žaidimų trupių, kurios uždirba kuklias pajamas iš darbo, pagrįsto D&D, lieka neaišku. OGL vis dar peržiūrimas ir, nepaisant to, kas jame sakoma, dokumentas galiausiai yra beprasmis, kol “Wizards” jo nepagrindžia bandymu imtis teisinių veiksmų ateityje. Ar jums reikės mokėti “Wizards” kiekvieną kartą, kai pilate dervą d20 ir parduodate ją klientui? Ne, tai absurdas. Tačiau ateityje, jei jūsų namų kampanija sukurs animacinį serialą “Amazon” arba jūsų puiki nauja aplinka uždirbs jums milijonus “Kickstarter“, galite tikėtis, kad “Wizards of the Coast” teisininkai paskambins.